Brev:
Baby 8 mdr. vil ikke rigtig spise
6. februar 2022
Alder:
8 mdr.
Baby 8 mdr. vil ikke rigtig spise
Kære Helen
Først og fremmest mange tak for dit gode svar på mit sidste brev. Det går meget bedre med søvnen herhjemme. Slyngevuggen er nu pakket væk, og der bliver sovet fine lure i stillestående barnevogn! :-)
Mit spørgsmål omhandler denne gang mad.
Da min søn fyldte 6 måneder begyndte vi at introducere ham for almindelig mad. Jeg tager udgangspunkt i BLW med fokus på, at han selv får lov til at sidde med maden og prøve sig frem. Jeg ammer ham fortsat. Og det er her problemet ligger.
Nu er han blevet 8 måneder, og jeg vil gerne nedtrappe amningen, særligt i dagtimerne. (Vi satser på, at han skal i daginstitution, når han er 11 måneder.)
Problemet er dog, at jeg ikke synes, at han spiser særlig meget. Det skal siges, at han altid har været en "let spisende" baby. Dvs. han har altid ammet i meget korte intervaller. Han er i fin trivsel. Altid god energi, våde bleer og god kontakt.
Jeg oplever, at han er nysgerrig på maden, der bliver serveret. Og han prøvesmager altid det hele. Men jeg synes ikke han spiser særlig meget af det. Ofte ingenting. Han er slet ikke interesseret i grød og mos, som jeg også har eksperimenteret med on/off.
Så mit spørgsmål går nu på, hvordan jeg skal gribe det an ift. nedtrapning af amningen? Jeg prøver lige så stille af fjerne ammemåltider, så han når at opbygge lidt appetit inden jeg serverer "almindelig mad".
Er det den rigtige fremgangsmåde? Han skal jo ikke være for sulten og få for lidt mad, hvis han nu fortsat ikke rigtig gider den almindelige mad.
Håber det er til at finde hoved og hale i min besked. :-)
Kærlig hilsen
Mathilde